Opening Verhalenfietstocht De Wolden

Gepubliceerd op: 9 september 2024 09:00

Op zaterdag 7 september vond de feestelijke opening van de fietstocht 'Verhalen laten leven'. Deze tocht voert je langs volksverhalen uit de gemeente De Wolden, met startpunten bij verschillende Wolder bibliotheken.

De dag begon met een welkomstwoord van wethouder Albert Haar, die de officiƫle opening verrichtte. Samen met Marjolijn Vinkesteijn, regiomanager van Biblionet Drenthe, stapte hij op de fiets om de route zelf te beleven. Verhalenverteller Loek Boer nam het publiek mee in de geschiedenis van De Wolden met twee boeiende verhalen in het Wolderhuus.

De fietstocht bestaat uit vier routes, elk beginnend bij een van de bibliotheken, en een langere route die door de hele gemeente loopt. Langs de routes kom je borden tegen die de volksverhalen in beeld en geluid tot leven brengen.

In de middag verzorgde schrijfster en dichteres Ria Westerhuis een optreden in Bibliotheek de Wijk, waarbij ze live het verhaal van "de Gifmengster van de Wijk" voordroeg.

Ben je ook benieuwd naar de volksverhalen van De Wolden? Haal een routeboekje op bij een van de bibliotheken en stap op de fiets om de rijke historie van de regio te ontdekken! Voor de snelle beslissers zijn er nog goodiebags beschikbaar, met een inhoud die je fietstocht nog leuker maakt.

Lees meer over 'Verhalen laten leven'