Stem op Roden Centraal als Beste Bibliotheek van Nederland

Gepubliceerd op: 3 oktober 2024 14:53

Roden Centraal is als enige Drentse bibliotheek dit jaar genomineerd voor de titel Beste Bibliotheek van Nederland. Van 1 tot en met 20 oktober 2024 kan je een stem uitbrengen via bibliotheekblad.nl/stem. Help jij ons deze mooie titel naar Drenthe te halen?

Roden Centraal is samen met vier andere bibliotheken in Nederland genomineerd voor de titel Beste Bibliotheek. Daar is Biblionet Drenthe, waar Roden Centraal onderdeel van is, ontzettend trots op. Want de bibliotheken in Drenthe zitten vol verhalen. Je vindt ze niet alleen in de boeken die je er kunt lezen, maar vooral in de mensen die er samenkomen. De vele voorzieningen die er zijn stimuleren ontmoeting en ontwikkeling.

Het kan allemaal, in Roden Centraal
Het geheel vernieuwde Roden Centraal werd in september 2023 in gebruik genomen. De bibliotheek heeft zich inmiddels steeds verder ontwikkeld tot een knooppunt van kennis, vervoer, horeca en ontspanning. Of je nou een boek wil lenen, studeren, ontmoeten, knutselen en experimenteren, je vragen wil voorleggen aan diverse (overheids)instanties, koffiedrinken terwijl je op de bus wacht, werken of gewoon lekker lezen. Het kan allemaal, in Roden Centraal.

Lees meer op rodencentraal.nl.

Wat houdt de verkiezing in?
De winnaar wordt deels bepaald door een vakjury en deels door publieksstemmen. Jouw stem telt dus!

Rodenaren en andere inwoners van Drenthe die trots op de nieuwe bibliotheek zijn, worden opgeroepen om massaal hun stem uit te brengen. Dat kan t/m 20 oktober 2024 via Bibliotheekblad.nl/Stem.

Met jouw hulp kan de prestigieuze titel “Beste Bibliotheek 2024” een jaar lang naar Drenthe komen!

Stem t/m 20 oktober op Roden Centraal via Bibliotheekblad.nl